januari 2018 | Hoe (goed) doen we het nu eigenlijk?
We kunnen er tegenwoordig niet meer omheen. We willen graag weten hoe we het doen. En dat doen we door de u vast wel bekende ‘enquête’. Overal waar je tegenwoordig komt, wordt er aan je gevraagd hoe je het vond, of je tevreden was en wat er verbeterd kan worden.
Soms word je er helemaal gek van. Je koopt een gum bij de kantoorboekhandel en je wordt middels een enquête gevraagd of de verkoper wel vriendelijk was en of je wel tevreden bent over je gum. Je bestelt een kopje koffie in de stationsrestauratie en er wordt naar je mailadres gevraagd zodat ze je een enquête kunnen sturen.
Herkenbaar?
En toch… als ik op zoek ga naar een leuk restaurant om te eten lees ik wel eerst even de recensies. Bij veel negatieve recensies twijfel ik nog even. Als ik een hotel wil boeken en ze scoren slechts een 6je zoek ik nog even verder.
Doet u dat ook als u een logopedist zoekt?
Wij merken zelf dat veel klanten bij ons komen omdat ze via via gehoord hebben dat het bij ons prima is. Ook vinden veel mensen ons via onze website of zoeken ze gewoon de dichtstbijzijnde logopedist.
Toch kun je ook bij ons lezen hoe we het doen. Al meer dan twee jaar neemt Qualizorg voor ons de enquêtes af bij onze cliënten. Daarvoor deden we dit zelf ook al via The Feedback company.
Hoe werkt het?
Na iedere behandeling die wij afsluiten, wordt er automatisch een enquête verstuurd door Qualizorg aan onze cliënt. Deze enquête wordt naar iedereen verstuurd die hiervoor toestemming heeft gegeven. In die enquête worden u verschillende vragen gesteld over de behandeling, de praktijk en de logopedist. En of u tevreden was natuurlijk. Op onze website staat steeds ons actuele cijfer.
Zorgverzekering
Verschillende zorgverzekeraars stellen verplicht dat wij meedoen aan deze manier van enquêteren. Als we hier dan aan meedoen krijgen we per behandeling een paar centen meer van de verzekeraar. Tja, zo werkt het nu eenmaal
Uitkomst
Afgelopen jaar werden wij met een 9 beoordeeld. Een heel mooi cijfer vonden wij. De lat ligt dus hoog, want dat willen we dit jaar natuurlijk weer. Na het afsluiten van de behandelperiode sturen wij u dus ook een enquête toe; laat u ons ook weten hoe tevreden u bent?