BETALINGSVOORWAARDEN EN TARIEVEN VERZEKERING:
Onze betalingsvoorwaarden zitten in de informatiemap die in de wachtkamer ligt. Indien gewenst kan uw logopedist u hiervan een kopie geven.
Logopedie zit in het basispakket en wordt geheel vergoed. Houdt u wel rekening met het eigen risico voor volwassenen.
Wanneer u van verzekering verandert, dient u dit zo snel mogelijk aan ons door te geven.
Wanneer de behandeling niet voor vergoeding bij de zorgverzekeraar in aanmerking komt, worden de kosten bij u in rekening gebracht.
DECLARATIE:
De declaraties van de behandelingen worden meestal direct bij de zorgverzekeraar in rekening gebracht.
Maakt u gebruik van een restitutiepolis of mocht blijken dat u onvoldoende of niet verzekerd bent, dan bent u zelf verantwoordelijk voor het voldoen van de declaraties.
Het tarief per zitting is per verzekeraar verschillend.
U kunt dit navragen bij uw verzekering.
PRIVACY:
Onze praktijk verzamelt gegevens over onze cliënten. Daarvoor houden wij ons aan de WGBO (Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst), en de AVG (algemene Verordening Gegevensbescherming). Deze wetten beschermen persoonlijke gegevens en bepalen onder andere dat wij toestemming nodig hebben als wij gedurende de behandeling gegevens opvragen bij of geven aan derden (bijvoorbeeld huisarts, specialist, leerkracht, schoollogopedist, consultatiebureau arts, …).
Door ondertekening van deze overeenkomst gaat u hiermee akkoord. Indien u ouder bent dan 12 jaar heeft u ook zelf het recht uw dossier in te zien.
Indien u meer wilt weten over de WGBO en de AVG verwijzen wij u naar de Rijksoverheid. www.rijksoverheid.nl
Ook hebben wij een privacyreglement opgesteld dat u terug kunt vinden op onze website.
ENQUÊTE:
Wij willen graag weten of u tevreden bent over de praktijk, de logopedist en de behandeling. Om onze kwaliteit te verbeteren, horen wij graag uw mening. Daarom ontvangt u na enkele weken logopedische behandeling (of na een therapiepauze) via mail een vragenlijst (via meetbureau Qualiview).
Wij stellen het op prijs dat u hieraan meewerkt zodat wij onze praktijk kunnen evalueren en zo nodig verbeteren.
DTL (DIRECTE TOEGANKELIJKHEID LOGOPEDIE):
Wanneer u zonder verwijzing (DTL) bent gekomen, wordt de inhoud van het screenings- en rapportageformulier met u besproken. Ook melden wij dit bij de huisarts, zodat uw huisarts weet dat de logopedie gestart is.
OVERNAME BEHANDELING:
U geeft toestemming voor inzage in het dossier en informatieverstrekking van u of uw kind door een
collega logopedist die de behandeling overneemt.
VERHINDERING:
Wij wijzen u erop dat u bij verhindering telefonisch dient af te melden, minimaal 24 uur van tevoren. Wanneer behandelingen niet of te laat worden afgemeld, worden de kosten van de behandeling bij u persoonlijk in rekening gebracht. (Deze kosten kunt u niet bij uw zorgverzekeraar declareren.) De kosten voor deze verzuimnota’s kunt u terugvinden in onze praktijkinformatiefolder en op onze website.
In geval van ziekte worden geen kosten in rekening gebracht wanneer de afspraak voor 8.30 uur telefonisch is afgemeld.
GEBRUIK FOTO’S EN VIDEO-OPNAMES:
Tijdens de behandeling maken wij soms gebruik van foto’s en video-opnames. Het is ook mogelijk dat u tijdens de behandeling een audio-opname of een video-opname maakt om thuis beter te kunnen oefenen. De opnames die u zelf maakt mogen niet verspreid worden. Door het ondertekenen van deze overeenkomst gaat u daarmee akkoord.
OUDERBETROKKENHEID:
Tijdens de logopedische behandeling van kinderen is de ouder/verzorger voor minimaal 50 procent aanwezig. Zorgverzekeraars hebben hier richtlijnen voor opgesteld waar wij ons aan moeten houden.
TOESTEMMING INZAGE DOSSIER BIJ AUDIT:
Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom wordt er 1 keer per 1-2 jaar een audit uitgevoerd.
Door de akkoordverklaring van deze behandelovereenkomst geeft u toestemming voor inzage van het dossier van u of uw kind door een externe auditor, wanneer dit noodzakelijk is voor de kwaliteitstoetsing. Indien u hier bezwaar tegen heeft, kunt u dit kenbaar maken bij uw logopedist.
Voorafgaand aan de eerste afspraak vragen wij u om deze behandelovereenkomst door te lezen en digitaal akkoord te geven.